لزوم رعایت انصاف در ارائه خدمات اقامتی و گردشگری در گیلان
لزوم رعایت انصاف در ارائه خدمات اقامتی و گردشگری در گیلان
پیام کاسپین - بهرامی | استاندار گیلان گفت: مهمان‌نوازی مردم گیلان در کشور همواره زبانزد است و باید از این ظرفیت برای میزبانی شایسته از مسافران استفاده شود.

پرینت خبر
پیام کاسپین – بهرامی | استاندار گیلان گفت: مهمان‌نوازی مردم گیلان در کشور همواره زبانزد است و باید از این ظرفیت برای میزبانی شایسته از مسافران استفاده شود.

هادی حق‌شناس امروز در نشست کارگروه گردشگری گیلان با اشاره به سفر هموطنان به استان، گفت: موج اصلی سفر‌ها به گیلان هنوز آغاز نشده و ضروری است برای پذیرایی از هموطنان و مسافران آمادگی کامل ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک اقامت‌های رسمی و غیررسمی، خواستار تهیه اطلاعات دقیق از وضعیت اقامتگاه‌های استان شد و افزود: افرادی است که قبل از سفر، هتل و یا محل اقامت خود را ذخیره و ثبت می‌کنند، به اطلاعات دقیق ظرفیت مراکز اقامتی و گردشگری استان نیاز دارند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اعلام به موقع ظرفیت هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری و خانه‌مسافر‌های مجاز برای تسهیل اسکان مسافران استان، گفت: اگر مسافران موفق به ذخیره اقامتگاه رسمی پیش از سفر نشوند، مسئولان باید شرایط لازم برای اسکان موقت آن‌ها را در اماکن عمومی نظیر مساجد، سالن‌های ورزشی و پارک‌ها فراهم کنند.

هادی حق شناس همچنین بر رعایت انصاف در قیمت‌گذاری اقامتگاه‌ها و خدمات گردشگری تأکید کرد و افزود: تمامی واحد‌های خدماتی و اقامتی موظفند چارچوب‌های قانونی را رعایت کنند.

وی همچنین از بسیج به عنوان نیرویی مردمی برای کمک به اسکان اضطراری مسافران یاد کرد و گفت: بسیج همواره در کنار مردم ایستاده است و در چنین شرایطی هم می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.