مهدی اکبری اظهار داشت: این اقدامات در راستای بهسازی، تعریض، و ارتقاء وضعیت دسترسی روستاها به جادههای اصلی و شبکه حملونقل انجام شده است.
وی گفت: بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی مازندران از طریق حملونقل جادهای به نقاط مختلف کشور منتقل میشود و وجود زیرساختهای مناسب در راههای روستایی برای تسهیل این فرایند ضروری است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی با اشاره به اولویت این اداره کل برای بهسازی و مرمت راههای روستایی تصریح کرد: ایجاد و توسعه زیرساختها بهویژه در مناطق روستایی نهتنها در بهبود مبادلات اقتصادی مؤثر است، بلکه از مهاجرت بیرویه روستاییان به شهرها نیز جلوگیری میکند.
اکبری گفت: از مجموع ۳۶۲۲ روستای استان، ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۷۱ روستای زیر ۲۰ خانوار دارای راه آسفالته هستند. به این ترتیب، حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی استان از راه آسفالته برخوردارند.
او افزود: با تاکید دولت سیزدهم بر پاسخگویی به مطالبات روستاییان، روند بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی با شتاب بیشتری در حال اجراست.
به گفته اکبری، بهبود وضعیت راههای فرعی و روستایی، زمینهساز آبادانی این مناطق و تقویت نقش آنها در ارزشآفرینی ملی است.
از مجموع ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راههای مازندران، بیش از ۷۸۹۸ کیلومتر آن راههای روستایی است.